Het programma ‘ik vertrek’ is zeer populair, vooral hoe de avonturiers het aanpakken. Soms gaat het weleens mis, dat komt vooral als men geen goed plan heeft namelijk:
Het marketingplan voor bijvoorbeeld een restaurant in het buitenland zou moeten beginnen met een grondige marktonderzoek om te begrijpen wat de lokale bevolking eet en waar ze graag hun tijd doorbrengen. Vervolgens zou het restaurant een merkidentiteit moeten creëren die past bij de lokale cultuur en tradities. Dit kan worden gedaan door gebruik te maken van lokale ingrediënten en het aanbieden van traditionele gerechten, maar ook door het restaurant een thema te geven dat past bij de lokale sfeer.
Het restaurant zou een online aanwezigheid moeten hebben, zoals een website en social media accounts, om de lokale gemeenschap te bereiken en hen op de hoogte te houden van evenementen, menu-items en aanbiedingen. Het restaurant kan samenwerken met lokale hotels en toeristische organisaties om het restaurant op te nemen in hun aanbevelingen en om toeristen te trekken.
Bovendien kan het restaurant evenementen organiseren, zoals thema-avonden of speciale menu-items voor feestdagen, om de lokale gemeenschap aan te trekken en om hun menu te promoten. Het bieden van kortingen voor de eerste keer dat bezoekers het restaurant bezoeken of het aanbieden van een gratis drankje kan ook helpen om nieuwe klanten aan te trekken.
Ten slotte is het van cruciaal belang om klantbeoordelingen te verzamelen en te reageren op feedback om de ervaring van klanten te verbeteren en het restaurant te laten groeien. Dit geldt tevens ook in Nederland.
Voer uw e-mailadres in en we sturen u een link om uw wachtwoord te wijzigen.